Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Hoogezand, Nederland van Lisanne Smit - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Hoogezand, Nederland van Lisanne Smit - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

09 September 2015 | Nederland, Hoogezand

Hoi allemaal,

Hier dan mijn eerste officiële reisverslag!
Na maanden van voorbereiding (vaccinaties, visum, etc.) vertrek ik morgen dan eindelijk samen met Tessa naar Indonesië. Mijn tassen zijn gepakt, we hebben net online ingecheckt, dus ik ben helemaal klaar om morgenmiddag naar Schiphol te gaan.
Op 12 september vroeg in de ochtend (lokale tijd) zullen we aankomen op Ambon. Vanaf het vliegveld zal het nog een dik uur rijden zijn naar Kusu Kusu, het dorp waar we bijna drie maanden zullen verblijven.

Op Ambon zullen Tessa en ik vrijwilligerswerk gaan doen voor de stichting LSM Cergas. Voor ons houdt dit onder andere in dat we naar scholen voor speciaal onderwijs zullen gaan om daar te helpen met het -zo goed mogelijk- aanpassen van het onderwijs aan de behoeften van de leerlingen.
Ook zullen we activiteiten gaan begeleiden in het psychiatrisch ziekenhuis en gaan we in Kusu Kusu (samen met een aantal meiden die op Ambon wonen en daar Engels studeren) Engelse lessen geven aan kinderen en jongeren in het dorp. We hebben al gehoord dat de kinderen in Kusu Kusu erg enthousiast zijn over onze komst, dus dat klinkt erg leuk.

Nadat ik vertelde dat ik van plan ben om deze weblog bij te houden, heb ik al veel positieve reacties gekregen, heel leuk! Ik ga mijn best doen om de komende maanden geregeld een update te geven, dus vast tot snel!

Liefs Lisanne

  • 13 September 2015 - 15:49

    Do:

    dag Lisanne,

    je hebt nog geen internetverbinding op zondag 13 september om 15.45 uur heb ik gehoord maar als je verbinding hebt kun je dit bericht alvast lezen. ik vind het zo leuk om van je te horen over Ambon. hoe de mensen zijn, hoe het landschap is, hoe de temperatuur is en wat je opvalt. maar dat komt vast in de komende weken nog wel eens in je verhaal terug. ik hoop dat je je er op je gemak voelt. tot schrijfs, Do

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 27 Aug. 2015
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 5614

Voorgaande reizen:

10 September 2015 - 16 December 2015

Ambon, Indonesië

Landen bezocht: